lørdag den 2. november 2013

Dygtig Branding af Frederikssund vil give optimisme og vækst!

Dygtig Branding af Frederikssund vil give optimisme og vækst

Blogindlæg Lokalavisen 02.11.13 

Jørgen Olsen

“Frederikssund er en soveby.” Frederikssund lukker sig om sig selv.” Frederikssund har I andet end Vikingerne?”

Dette er nogle af de udtalelser man hører når man fortæller, at man kommer fra Frederikssund. Nogle vil straks forsvare kommunen. Men det er altså den opfattelse mange har af Frederikssund. Vi er; ‘Der hvor S-toget har endestation.’

Hvor er det ærgerligt at brandet Frederikssund ikke har et langt bedre ry. Hvad kan der gøres ved det? Se på andre kommuner. Hvad har man gjort der for at få skrabet et kedeligt image af sig.

Frederiksberg Kommunes brand er: Frederiksberg – Hovedstadens grønne hjerte. Indikerer pulserende grøn bevidsthed og energi. Enkelt, kan huskes, er positivt.

Hvad kunne være Frederikssunds brand? Udover vikingerne. Forslag er yderst velkommen.
Jamen, det koster penge at brande et produkt og en virksomhed, sådan er det i erhvervslivet, og kommunekassen kan lynhurtigt blive tom med sådanne tiltag!  Jo, det koster, men en dygtig branding kommer til at kaste mere af sig i form af loyale kunder, at det rygtes at produktet er godt – der kommer flere i ‘butikken.’

Den gode nyhed er at det ikke behøver koste noget.

‘Folket’ er på Facebook, og Facebook er gratis. Sorø Kommune har grebet lejligheden til at nytænke den traditionelle bosætningskampagne og invitere til borgerinvolvering og viral spredning af skæve film og borgerportrætter. Det kræver et benarbejde og en flittig opdatering med nyt og spændende. Det kan være særdeles morsomt. Her kunne frivillige byde ind.

Frederikssund Kommune er ikke på facebook. Det skulle man da mene ville være oplagt. Hvad værre er;  Turistbureauet og Frederikssund Erhverv er ikke på facebook. Et provokerende spørgsmål? Hvilket årti befinder de sig i?

VÆKST-Team Frederikssund, Jørgen Olsen, Michael Kock, Jørgen Bech, der stiller op for Venstre har oprettet en side på facebook der siden medio juni har haft over 70000 besøgende og over 400 faste følgere. Så svært er det altså ikke at få succes.

Kære Frederikssund Kommune, Erhvervsforening, Turistbureau – Kom i gang. Hvis vi vil have vækst i Frederikssund må vi sælge os selv bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails