Dygtig Branding af Frederikssund vil give optimisme og vækst
Blogindlæg Lokalavisen 02.11.13Jørgen Olsen
“Frederikssund er en soveby.” Frederikssund lukker sig om sig selv.” Frederikssund har I andet end Vikingerne?”
Dette er nogle af de udtalelser man hører når man
fortæller, at man kommer fra Frederikssund. Nogle vil straks forsvare
kommunen. Men det er altså den opfattelse mange har af Frederikssund. Vi
er; ‘Der hvor S-toget har endestation.’
Hvor er det ærgerligt at brandet Frederikssund ikke har
et langt bedre ry. Hvad kan der gøres ved det? Se på andre kommuner.
Hvad har man gjort der for at få skrabet et kedeligt image af sig.
Frederiksberg Kommunes brand er: Frederiksberg –
Hovedstadens grønne hjerte. Indikerer pulserende grøn bevidsthed og
energi. Enkelt, kan huskes, er positivt.
Hvad kunne være Frederikssunds brand? Udover vikingerne. Forslag er yderst velkommen.
Jamen, det koster penge at brande et produkt og en
virksomhed, sådan er det i erhvervslivet, og kommunekassen kan
lynhurtigt blive tom med sådanne tiltag! Jo, det koster, men en dygtig
branding kommer til at kaste mere af sig i form af loyale kunder, at det
rygtes at produktet er godt – der kommer flere i ‘butikken.’
Den gode nyhed er at det ikke behøver koste noget.
‘Folket’ er på Facebook, og Facebook er gratis. Sorø
Kommune har grebet lejligheden til at nytænke den traditionelle
bosætningskampagne og invitere til borgerinvolvering og viral spredning
af skæve film og borgerportrætter. Det kræver et benarbejde og en
flittig opdatering med nyt og spændende. Det kan være særdeles morsomt.
Her kunne frivillige byde ind.
Frederikssund Kommune er ikke på facebook. Det
skulle man da mene ville være oplagt. Hvad værre er; Turistbureauet og
Frederikssund Erhverv er ikke på facebook. Et provokerende spørgsmål?
Hvilket årti befinder de sig i?
VÆKST-Team Frederikssund, Jørgen Olsen, Michael Kock,
Jørgen Bech, der stiller op for Venstre har oprettet en side på facebook
der siden medio juni har haft over 70000 besøgende og over 400 faste
følgere. Så svært er det altså ikke at få succes.
Kære Frederikssund Kommune, Erhvervsforening, Turistbureau – Kom i
gang. Hvis vi vil have vækst i Frederikssund må vi sælge os selv bedre.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar